OPIS DOROBKU ARTYSTYCZNEGO
RAFAŁ KARASIEWICZ kompozytor, pianista, aranżer i producent.
Urodził się w 1977 roku w Przemyślu.
W wieku siedmiu lat rozpoczął naukę w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych I i II st. w Przemyślu w klasie fortepianu mgr Janiny Pretorius-Lipczuk. Podczas nauki w szkole podstawowej był laureatem wielu konkursów makroregionalnych m. in. II nagroda na Makroregionalnym Konkursie im. J. Garści w Rzeszowie (1985 rok), III nagroda na Konkursie Duetów Fortepianowych w Stalowej Woli ( 1986 rok ), IV nagroda na Makroregionalnym Konkursie Interpretacji Utworów J.S. Bacha w Łańcucie.
Po ukończeniu Szkoły Muzycznej I st (dyplom z wyróżnieniem 1989 rok), kontynuuje naukę w Liceum Muzycznym w Przemyślu w klasie fortepianu mgr Wojciecha Majchrowicza oraz rozpoczyna naukę na organach w klasie mgr Zbigniewa Szłapaka. Podczas nauki w liceum, również zdobywa laury na konkursach: Indywidualne Wyróżnienie na Makroregionalnym Konkursie Zespołów Kameralnych w Krośnie za wykonanie Divertimenta na klawesyn i orkiestrę smyczkową J. Haydna wraz z orkiestrą I nagrodę (1991 rok). Jest również członkiem dixielandowej formacji „TRYTON”. Jednocześnie uczestniczy w zajęciach muzycznych w Centrum Kulturalnym w Przemyślu, prowadzonych przez Jacka Marcińczaka, gdzie powstaje młodzieżowy zespół jazzowy Jazz Trio, z którym często bierze udział w licznych konkursach i festiwalach zdobywając nagrody i wyróżnienia:
- I nagroda na Regionalnym Konkursie Zespołów Jazzowych i Rozrywkowych - Lubaczów 1992
- II nagroda na Ogólnopolskim Konkursie Zespołów Jazzowych i Rozrywkowych - Elbląg 1993
- Udział w Międzynarodowym Konkursie Jazz Juniors w Krakowie w 1993 roku.
- II nagroda na Regionalnym Konkursie Zespołów Jazzowych i Rozrywkowych - Lubaczów 1994
- III nagroda na Ogólnopolskim Konkursie Zespołów Jazzowych i Rozrywkowych - Elbląg 1995.
Wraz z tym zespołem koncertował na takich festiwalach jak Jazz nad Sanem, Mikołajki Jazzowe w Przemyślu, Krajowe Targi Jazzowe w Łomży, Zaduszki Jazzowe w Krakowie.
W roku 1996 kończy Liceum Muzyczne w Przemyślu i rozpoczyna naukę w Akademii Muzycznej w Krakowie na Wydziale Edukacji Muzycznej. W latach 1996-1999 czynnie uczestniczy w regionalnym życiu kulturalnym. Między innymi jako juror Festiwalu Piosenki „Śpiewaj razem z nami”
W roku 1999 rozpoczyna naukę w Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie fortepianu prof. Grzegorza Kurzyńskiego i ad. dr hab. Pawła Zawadzkiego. W tym samym roku rozpoczyna trzyletnią współpracę z Akademickim Big-bandem pod kierownictwem Aleksandra Mazura. Owocem tej współpracy są koncerty u boku takich gwiazd jak Piotr Wojtasik, Henryk Miśkiewicz, Grzegorz Nagórski, Ewa Bem i innych. W 2000 roku zostaje zaproszony przez Aleksandra Mazura do udziału i wykonania partii I keyboardu w musicalu „Chicago” wystawianego na deskach Teatru Muzycznego-Operetki Wrocławskiej. Z tymże teatrem związany jest do dziś jako kompozytor („Mury Hebronu” reż Cezary Studniak. Spektakl wyróżniony podczas IV edycji Festiwalu Teatrów Muzycznych w Gdyni), kierownik muzyczny (III etap konkursu PPA w 2006 roku reż Wojciech Kościelniak, I i II edycja przyznania nagrody literackiej Angelus), bandleader i dyrygent (spektakle „Scat”, „Hair”, „Śmierdź w górach”, „Ścigając zło”, „Gorączka”, „Dzieje Grzechu”, „Jerry Springer The Opera”, „Mistrz i Małgorzata”). Współpracował również z Teatrem Ad Spectatores jako autor muzyki do dwóch przedstawień: „ Mord w domu Ipatiewa” reż M. Masztalski oraz „ Radca Goethe prowadzi śledztwo „ reż K. Kopka.
Jako kompozytor został zaproszony przez wybitnego wrocławskiego aktora Wiesława Cichego do współpracy przy: monodramie „Stand_Up Witkacy” - scenariusz i reżyseria Wiesław Cichy spektaklu „Mąż i Żona” - reżyseria Wiesław Cichy, zrealizowanego w Teatrze im. C. K. Norwida w Jeleniej Górze.
Przez dwa lata z rzędu (2006 i 2007) jako kompozytor, aranżer i kierownik muzyczny uczestniczył w Gali Literackiej Nagrody Europy Środkowej „ ANGELUS”.
Dwukrotnie obejmował także kierownictwo muzyczne podczas uroczystych koncertów z okazji Światowego Dnia Solidarności z osobami doświadczonymi schizofrenią we Wrocławiu (rok 2008 i 2009).
Jako kierownik muzyczny pracował wraz z Tomaszem Manem przy uroczystych obchodach 90-tych urodzin prof. Władysława Bartoszewskiego. W ramach Europejskiej Stolicy Kultury we Wrocławiu był kompozytorem i kierownikiem muzycznym Chóru Komentujących Wrocławian.
Jako pianista, aranżer, dyrygent oraz kierownik muzyczny współpracował z: Leszkiem Możdżerem, Krzysztofem Herdzinem, Krzesimirem Dębskim, Piotrem Dziubkiem, Krzysztofem Kiljańskim, Tomaszem Szymusiem, Grażyną Łobaszewską, Ireną Santor, Włodzimierzem Szomańskim, Kingą Preis, Olgą Bończyk, Justyną Szafran, Konradem Imielą, Mariuszem Kiljanem.
W listopadzie 2016 roku odbył się premierowy koncert Artura Lesickiego i Marka Napiórkowskiego oraz Orkiestry Kameralnej NFM LEOPOLDINUM pod batutą Rafała Karasiewicza, który stworzył orkiestrację do utworów z nominowanej do Fryderyka płyty „CELULOID”.
Współpracował z orkiestrami filharmonii: Wrocławskiej, Dolnośląskiej, Sudeckiej, Pomorskiej, Bałtyckiej, Warmińsko-Mazurskiej.
W swoim dorobku posiada nagrania płytowe:
- Elżbieta Woleńska - Suita na flet i jazz trio C. Bollinga
- Roy Bennett Group - Positive Energy
- Teatr Muzyczny Capitol - Ojcom i Matkom Wbrew
- Krzysztof Kiljański - Barwy Kofty, Powrót
- KARASIEWICZ POWER SET - A Wave of Reservations
Oprócz ożywionej działalności koncertowej, czynnie udziela się jako pedagog m. in. we Wrocławskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej, Studium Musicalowym przy Teatrze Muzycznym Capitol i od 2013 roku podczas corocznej edycji Warsztatów Bluesowych w Puławach.